מחקרים רבים שנעשו בתחום מראים שהרושם הראשוני הוא שקובע את דעתנו ומכתיב את התנהגותנו בהמשך, וכך גם בנוגע לרושם הנחרת בתת המודע של האדם בהיכנסו לראשונה אל המשרד לצורך קבלת שירות כזה או אחר. הסברה הרווחת היא שעיצוב משרדי יוקרה מותנה בהכרח בבחירת ריהוט משרדי יוקרתי ומהודר, אשר נרכש בסכום מרקיע שחקים ממותגים בעלי שם ומוניטין ברחבי העולם.
הקניית אפקט ה- "וואו" בקרב הלקוחות
המומחים מסבירים שריהוט משרדי יוקרתי יכול, אמנם, להתממש על ידי עשיית שימוש בחומרים יקרים כמו עץ מהגוני, עץ מלא, ריפוד עור וכיוצא בזה, אך לאו דווקא. ניתן בהחלט לייצר ריהוט יוקרתי גם בעזרת חומרים בסיסיים ופשוטים שעוברים עיבוד טכנולוגי מתקדם, גימור ייחודי, שילוב קונטרסטי ובלתי שגרתי בין חומרי גלם שונים וכן הלאה.
מעבר לכך, ריהוט משרדי יוקרתי לכשעצמו איננו ערובה להקניית אפקט ה- "וואו" בקרב הלקוחות, העובדים ובאי המשרד, אלא הקפדה על כלל הפרטים עד לפרטים הנדמים כקטנים ושוליים ביותר, החל מחלוקת חלל נכונה, תוך כדי הקפדה על פרופורציות מדויקות בין חלקי המבנה להקניית הרמוניה מלאה, ועד לריצוף, החיפוי, שילוב הגוונים והתאורה.
יצירת מיתוג הדבק בבית העסק
באופן כללי, ישנם כמה פרמטרים האופייניים לריהוט משרדי יוקרתי כגון שימוש בחומרי גלם איכותיים המבטיחים עמידות לאורך זמן, עיצוב מרשים, גימור מוקפד וארגונומיה להקניית נוחות בלתי מתפשרת. בהיבט העיצובי, חשוב להשכיל ולבחור רהיטים שיש ביכולתם להדגיש ולהעצים את הייחודיות של המשרד, לשדר ללקוח מסר מדויק וליצור מיתוג הדבק בבית העסק.
לדוגמה, עיצוב משרד רואי חשבון חייב להיות מוקפד, סולידי וקלסי, ולשדר אחריות, מקצועיות ואמינות, ובו זמנית לכלול אלמנטים המסייעים לעובדים בהתנהלותם היומיומית, כמו כיסאות מנהלים ארגונומיים, פתרונות אחסון חכמים לתיוק ומסמכים חשבונאיים וכיו"ב, בעוד שמשרד פרסום דורש עיצוב יצירתי, עם הרבה צבע ופרטי ריהוט יוצאי דופן המשרים אווירה של רעיונות קריאטיביים וחשיבה מחוץ לקופסה.