רוצים שהעסק שלכם ימריא? גוגל מהווה כיום מנוע החיפוש הגדול והפופולרי ביותר באינטרנט, עם עשרות מיליוני כניסות מידי יום של משתמשים מכל רחבי העולם, מה שמקנה לקידום בגוגל חשיבות עליונה בכול הקשור לקידום ושיווק אתרים באינטרנט.
מציינים שקידום אורגני בגוגל נחשב לתהליך מורכב המחייב היכרות מעמיקה בתחום זה ויכולת למידה והתכווננות מהירה אל כול השינויים המתחוללים בו בתדירות גבוהה, שכן חברת גוגל מרבה לשנות את האלגוריתם שלה ולהשתדרג לצורך הבאת הגולשים לתוצאות החיפוש הממוקדות ביותר עבורם.
אי לכך, חשוב להסתייע במקדמים מקצועיים המטיבים להבין ולפעול בהתאם לשינויים, במטרה למקסם את הצלחת קידומו של האתר.
אז מה זה בעצם קידום אורגני?
קידום אורגני בגוגל (בלועזית Search Engine Optimization) כולל בתוכו את מכלול הפעולות שבהן יש לנקוט לשיפור ואופטימיזציה של דפי האינטרנט והאתרים במנועי החיפוש למיניהם וגוגל בפרט. מטרת האופטימיזציה היא הגעה אל התוצאה הטובה ביותר ושיפור מיקומו של הדף עבור ביטוי ספציפי בתוצאות החיפוש, זאת בעזרת הנתונים הקיימים.
קידום אורגני בגוגל מורכב, למעשה, ממקצה רחב של שיפורים הנחוצים במבנה האתר, בקוד, בתוכן, במהירות הטעינה וכן הלאה, שבאמצעותם ניתן יהיה להגיע למיקומים גבוהים במידת האפשר במנוע החיפוש של גוגל.
מחברת סימפלי סמארט מסבירים שאופטימיזציה למבנה האתר דורש הקפדה על מספר פרמטרים כגון היררכיה ברורה בין קטגוריות לבין קטגוריות משנה, התאמה לשפה מבחינת כיוון הקריאה, ניווט קל ומהיר בתוך האתר, מפת אתר לגולש ועוד.
אופטימיזציה לתוכן האתר
גם תוכן האתר מהווה תפקיד מרכזי בקידום אורגני בגוגל, לפיכך אופטימיזציה של התוכן מחייבת הקפדה על מבנה נכון של הטקסטים המועלים לאתר, לרבות הגדרת כותרת ראשית וכותרות ביניים על פי הצורך, הזנת תיאור עבור כל עמוד ותמונה באתר, חלוקה ברורה לפסקאות, שימוש במספור, וכדומה. אופטימיזציה לתוכן מתמקדת גם בשילוב מילות מפתח.
כשעולה הצורך בקידום אורגני של עמוד כלשהו באתר, חשוב להקפיד על כך שביטויי הקדם יופיעו בו בשיעור היחסי לכמות המילים שבטקסט ובצפיפות הנכונה, כך שגוגל יזהה מחד את ביטוי המפתח שבאמצעותו מקודם הדף ומנגד יש על המינון הנכון למניעת כתיבה ספאמית. חשוב כמובן לדאוג לתוכן איכותי, מסקרן ומעניין שימשוך אליו גולשים, מה שיוביל לעליית דירוגו של האתר.